CINQUE TERRE(Liguria) część 2 / Przepis na risotto z cytrynami

Wiecie dlaczego napisałam w poprzednim odcinku,że Cinque Terre są nieco dzikie?Bo jak tam zajeżdżam,to widzę turystów wszelkiego pokroju:i młodych z całego świata,i rodziny z dziećmi i staruszków i homoseksualistów.Widzę ludzi ubranych na każdy sposób.Widzę ludzi ze wszystkich warstw społecznych.Widzę ludzi z całego świata po których nie można powiedzieć czy są bogaci czy nie.Takich samych turystów widywałam na wyspie Lipari tudzież widuję na…lotniskach.Wszędzie na świecie.Risultati immagini per cinque terre foto gratis

Tymczasem we Włoszech było trzęsienie ziemii.Ogromna tragedia a to mi przypomina,że w 2011 roku inna tragedia przydarzyła się w Cinque Terre:jakieś takie ogromne burze były i ulewy i cała ta stromość  sprawiła,że ulewy wymyły teren i całe błoto z gór zaczęło płynąć do morza niszcząc wszystko po drodze:były ofiary w ludziach a najbardziej zdewastowana została Vernazza i Monterosso.Ale już naprawiono straty.Risultati immagini per cinque terre foto gratis

Ponieważ turyści przybywają tu z morza i z lądu,to ostatnio dyskutowano nawet nad tym czy by nie ograniczyć ich ilości-wpuszczać tylko pewien numer ludzi i basta.Oczywiście korzystają na tym właściciele hoteli,restauracji,kawiarni i sklepów,bo wprowadzają horrendalne ceny a do tego wszyscy wiedzą,że Liguryjczycy są okropnie skąpi z natury :-? Risultati immagini per cinque terre foto gratis

Kiedyś przyjaciele z Sochaczewa byli na wakacjach w Toskanii więc umówiliśmy się z nimi na wspólną wycieczkę do Riomaggiore.Byli punktualni,nie mieliśmy żadnych problemów ze znalezieniem się,cudownie spędziliśmy czas na plażowaniu,potem z przyjemnością zaprosiliśmy ich na obiad .We Włoszech nie daje się napiwków:wliczane są w tzw „coperto” czyli zastawienie stołu.Mateuszowi do zapłacenia rachunku zabrakło kilku groszy,ale właściciel restauracji nie zamierzał mu tego podarować(Chcieliśmy zrobić naszym gościom niespodziankę płacąc za wszystkich i nie dawaliśmy im do zrozumienia,że prowadzimy pertraktacje finansowe) więc mój mąż udał się kawał drogi do samochodu po resztę pieniędzy.Pod górę.W słońcu 8-) Risultati immagini per cinque terre foto gratis

W Cinque Terre ,w ich spożywczakach,sprzedają ich świeże pesto ,z którego słyną na całym świecie.Słyną też z hodowli cytryn.Zaproponuję więc Wam przepis na RISOTTO Z CYTRYNAMI.Risultati immagini per cinque terre foto gratis

Z cytrynami należy poczynać sobie ostrożnie:trzeba je umyć i delikatnie zetrzeć na tarce ich skórkę ale tak,żeby nie zetrzeć tej białej części znajdującej się zaraz pod skórką.

Bierzemy więc trzy cytryny,ścieramy na tarce skórkę a potem z cytryn wyciskamy sok.Risotto zaczynamy jak zwykle:na rozgrzanym oleju szklimy pokrojoną na kawałeczki cebulę,potem wsypujemy do tego surowy ryż.Kiedy i on zaczyna się szklić,my zaczynamy dodawać do niego po hohelce rosołu z kostki.Gdy wysycha-dodajemy kolejną hohelkę.Gdzieś tak w połowie gotowania wlewamy nasz sok z cytryny i gotujemy dalej.5 minut przed końcem gotowania wsypujemy  utartą skórkę z cytryny,sypany ser parmezan ,mieszamy i  gotowe.Taka ta skórka niepozorna a jednak dodaje i smaku i zapachu naszej potrawie.Risultati immagini per cinque terre foto gratis

Gdyby ktoś w Cinque Terre za bardzo się objadł,to może natychmiast wszystko spalić wybierając się na szlak turystyczny wiodący górą wiosek.Szlak jest długi,widoki dech w piersiach zapierające posiada liczne,uważać tylko należy żeby z niego nie spaść bo i takie wypadki się zdarzały i kolejne tragedie gotowe!!!Risultati immagini per cinque terre foto gratis

Print Friendly
Bez kategorii,codzienność,Italia,kulinarne,podroze,lifestyl,ludzie,przepisy,włochy,zwiedzanie,zwyczaje
2 comments on “CINQUE TERRE(Liguria) część 2 / Przepis na risotto z cytrynami
  1. Liguria jest wspaniała! Nie jest aż tak mocno przesycona kurortami i turystami przez co zachowała naprawdę wyjątkowy klimat. Polecam też Portofino – bardzo tam niestety drogo, ale warto się wybrać (chociaż na chwilę), żeby poczuć atmosferę tego wyjątkowego miejsca. :)

• Witam!No właśnie,ten wyjątkowy klimat świetnie czuje się najbardziej w Riomaggiore:różni turyści-i ci z kurortów,i ci wypasieni i niewypasieni,normalne rodziny z różnych części świata.A Portofino…byłam,podziwiałam,pływałam i..jadłam dorgą pizzę ALE…Twój wpis sprawił,że znowu za nim zatęskniłam.!!Pozdrawiam Anna S.